Från VAD till HUR inom arbetsmiljö
Här samlar vi kunskap, föreläsningar, tips och verktyg som vi ser att många har glädje och nytta av i arbetet med arbetsmiljön i verksamheten.
Att ha effektiva processer och rutiner tillsammans med tydliga policys bidrar både till hållbarhet och lönsamhet i verksamheten. Det gör dessutom att du kan fokusera mer på uppdragen än intern administration och eventuellt ett gnagande dåligt samvete. Många känner sig dessutom både proffsigare och tryggare i sin arbetsgivarroll när de här sakerna är på plats och rutinerna finns. Det vill vi såklart fortsätta bidra till.
Saknar du något är det bara att höra av dig till hej@byracoachen.se så hjälps vi åt att ta fram det!
Erbjudande för byråledare:
Kostnadsfri insiktsworkshop med Malin på Byråcoachen.
Vad: Kartläggning vad som är bra idag och vilka områden ni vinner på att vidareutveckla.
Utkomst: Insikt, motivation samt en plan med konkreta, relevanta och prioriterade aktiviteter för er att ta tag i.
Praktiskt: Tre timmar via zoom
För vem: VD/Byråledare och /eller HR-ansvarig
Stress och Psykisk ohälsa – kanske vårt viktigaste att lära oss att hantera?
Stress och psykisk ohälsa står för 95% av sjukskrivningar idag. Det vill vi bromsa. Här får du kunskap om hur man som ledare/arbetsgivare kan förebygga, upptäcka och agera när någon inte mår bra.
Välkommen att höra av dig för att diskutera någon specifik situation eller stöd i en utmaning du ser. Och tipsa mer än gärna vad ni gör som du tycker fungerar för er
Arbetsmiljö del 1.
Grunderna i arbetsmiljöarbetet, arbetsgivarens ansvar och skyldigheter. Veronica förtydligar och ger även svar på frågor om vad som gäller vid distansarbete.
Arbetsmiljö del 2
Här får du insikt om vad bristande arbetsmiljö innebär, orsakas av och kostar i kronor. Sedan tillkommer det personliga lidandet, oron, stressen för individen, kollegor och chefer i organisationen.
Det syns sällan svart på vitt i resultatrapporten vad den minskade arbetsprestationen kostar när vi har medarbetare som av olika anledningar inte mår bra eller kan vara sina bästa jag på jobbet. Här översätts bristerna i kronor för att exemplifiera de annars dolda kostnader som vi inte alltid tänker på.
Arbetsmiljö del 3
Mer ingående vad organisatorisk respektive social arbetsmiljö faktiskt innebär på kontoret och som nu även vid distansarbete.
Här får du även en bra checklista för ert löpande arbete med OSA, organisatorisk och social arbetsmiljö.
Byråcoachen vill inget hellre än att bidra med kunskap, verktyg och stöd för att ni som byrå och kollegor både ska må så bra som möjligt och gå så bra som möjligt.